Sportowy plan treningowy dla poprawy kondycji w czasie pandemii

wpis w: Artykuły | 0

Aktualizacja:

Wyjaśnienie nowych obostrzeń i kiedy można nie nosić maseczki:

https://www.facebook.com/dzikimichal/posts/3644136005670996?

(stara) Aktualizacja:

W związku z tym z obowiązku noszenia będą osoby, które np. przynależą do klubu sportowego, ale także są uczestnikami „zajęć sportowych”.


W Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 października 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii możemy przeczytać:

Ust. 1 i 2. dotyczy obowiązku noszenia masek w przestrzeni publicznej

Ustawa definiuje sport jako:

W związku z powyższym, jako Certyfikowany Trener Personalny, magister Zdrowia Publicznego, posiadający wszelkie uprawnienia do ustalania planów i programów treningowych, profilaktycznych zasad poprawy sprawności fizycznej i zdrowia zalecam każdej osobie następujący sportowy plan treningowy w celu poprawy kondycji fizycznej i psychicznej:

  • Marsz tempem od 1 do 9km/h od 5 do 360 minut dziennie

lub/oraz

  • Jazdę rowerem w tempie od 1 do 49km/h od 5 do 360 minut dziennie

lub/oraz

  • Jazdę na hulajnodze manualnej, deskorolce, rolkach, wrotkach i podobnym sprzęcie w tempie od 1 do 29km/h od 5 do 360 minut dziennie

Wyżej wymienione ćwiczenia powinny być wykonywane w dowolnej porze dnia i mogą stanowić element codziennych obowiązków, np. przemieszczania się do pracy, do sklepu czy do znajomych. Podczas w.w. ćwiczeń należy mieć założone wygodne obuwie oraz wygodne ubranie. Należy oddychać nosem lub jeśli sprawia to trudność – wdychać powietrze nosem, a wydychać ustami. Osoby z problemami z oddychaniem mogą oddychać wyłącznie ustami.

Niniejsze ćwiczenia mogą być wykonywane w parach lub grupach z zachowaniem podstawowych zasad higieny i bezpieczeństwa. Wykonując je w więcej niż 1 osobę mogą stanowić również element rywalizacji.

Ćwiczenia powinny być wykonywane codziennie. Należy pamiętać o dobrym nawodnieniu oraz spożywaniu zdrowego jedzenia przed i po wysiłku. Dodatkowo warto suplementować witaminę D3 oraz wysypiać się.

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji sprawdź np.:


Uwaga: niniejsze zalecenia nie stanowią porady prawnej – są one sportowym planem treningowym stworzonym przez certyfikowanego trenera. Zachęcam do zakładania masek w skupiskach ludzi, szczególnie w sklepach, miejscach pracy, kościołach, centrach handlowych. CoVID-19 jest nowym zagrożeniem i nadal nie znamy jego realnych powikłań. Zachowaj podstawowe zasady higieny, unikaj niepotrzebnego kontaktu z wieloma ludźmi, zachowuj dystans. Zachowaj też rozsądek. W razie potrzeby zapraszam do kontaktu.

Leave a Reply